راهنمای Odoo

به تالار گفتگوی ویراوب خوش آمدید!

این انجمن برای حرفه ای ها و علاقه مندان به محصولات و خدمات ما است.
بهترین محتوا و ایده های بازاریابی جدید را به اشتراک بگذارید و در مورد آنها بحث کنید، پروفایل حرفه ای خود را بسازید و با هم به یک بازاریاب بهتر تبدیل شوید.

7

آیا تاریخچه تغییرات در نامها ، شماره تماسها و در حقیقت درهمه فیلدها ودر همه ماژول ها را ذخیره میکند ؟ (وضعیت قبل از تغییر را ثبت می کند؟)

آواتار
فاطمه ندیمی

تاریخچه تغییرات

آواتار
رها کردن
1 پاسخ
3
آواتار
عاطفه همتی
بهترین پاسخ

در Odoo، تاریخچه تغییرات در فیلدها به طور پیش‌فرض برای همه فیلدها و در تمامی ماژول‌ها به صورت خودکار ثبت نمی‌شود. این به این معنی است که Odoo به طور پیش‌فرض، وضعیت قبل از تغییر یک فیلد را به صورت خودکار ثبت نمی‌کند.

برای ثبت تاریخچه تغییرات و وضعیت قبل از تغییر یک فیلد، باید از روش‌های سفارشی‌سازی یا استفاده از ماژول‌های اضافی در Odoo استفاده کنید که این قابلیت را فراهم می‌کنند. برخی از راهکارهای ممکن عبارتند از:

  1. فیلدهای تاریخچه (History Fields):
    • برخی از ماژول‌ها یا افزونه‌های Odoo این قابلیت را دارند که برای فیلدهای خاص، تغییرات و وضعیت قبل از تغییر را به صورت خودکار ثبت می‌کنند. با فعال‌سازی این فیلدها، می‌توانید تغییرات دقیق را بررسی کنید و وضعیت قبل از تغییر را مشاهده نمایید.
  2. ماژول‌های گزارشگیری و تحلیل داده:
    • با استفاده از ابزارهای گزارشگیری و تحلیل داده Odoo، می‌توانید گزارش‌هایی سفارشی بسازید که تغییرات و وضعیت قبل از تغییر را نیز شامل شود. این ابزارها به شما اجازه می‌دهند داده‌های مورد نیاز خود را جمع‌آوری و تحلیل کنید.
  3. سفارشی‌سازی و توسعه نرم‌افزار:
    • اگر نیاز دارید که برای فیلدهای خاص خود، تاریخچه تغییرات و وضعیت قبل از تغییر را به صورت دقیق‌تری ثبت کنید، می‌توانید از طریق سفارشی‌سازی و توسعه نرم‌افزار Odoo، این امکان را فراهم کنید. این نیاز به توانایی توسعه نرم‌افزار و دسترسی به کد مبنای Odoo دارد.

بنابراین، اگر نیاز دارید تا تاریخچه تغییرات در فیلدهای خاص مانند نامها، شماره تماسها و دیگر فیلدها در همه ماژول‌ها را به صورت دقیق داشته باشید، بهتر است از راهکارهای سفارشی‌سازی و ابزارهای مناسب برای تحلیل داده و گزارشگیری در Odoo استفاده کنید.


آواتار
رها کردن