اطلاع رسانی اقلامی که در حین صدور یک فاکتور بیکباره دچار کسر موجودی می شوند؟
اطلاع رسانی اقلامی که در حین صدور یک فاکتور بیکباره دچار کسر موجودی می شوند به کاربر (حتی به بازاریابی که در محل مشتری مشغول اخذ سفارش است) در اودوو چطور انجام می شود؟
1 پاسخ
اطلاع رسانی به کاربران، از جمله آنهایی که در بازاریابی مشغول سفارش گرفتن در محل مشتری هستند، در مورد مواردی که در حین صدور فاکتور در Odoo موجود نیست، از طریق چندین روش قابل انجام است. در اینجا یک راهنمای گام به گام برای تنظیم اعلانها و اطمینان از اینکه همه از سطوح موجودی مطلع هستند وجود دارد:
1. هشدارهای سهام در زمان واقعی در سفارشات فروش
Odoo هشدارهای بلادرنگی را هنگام اتمام موجودی اقلام در طول فرآیند سفارش فروش ارائه می دهد که می تواند تا مرحله صدور فاکتور گسترش یابد.
تنظیم هشدارهای زمان واقعی:
تنظیمات انبار: به ماژول انبار بروید، به پیکربندی > تنظیمات بروید و مطمئن شوید که گزینه "Show real stock on products" فعال است.
اعلان سفارش فروش: هنگام ایجاد یک سفارش فروش، اگر کالایی موجود نباشد، Odoo به طور خودکار یک هشدار نشان می دهد. این هشدار را می توان به گونه ای پیکربندی کرد که بلافاصله به کاربر اطلاع دهد.
2. اطلاعیه های ایمیل خودکار
میتوانید اعلانهای ایمیل خودکار را تنظیم کنید تا به کاربران، از جمله پرسنل بازاریابی، هنگام اتمام موجودی کالا، هشدار دهید.
راه اندازی ایمیل های خودکار:
قانون تکمیل موجودی: قانون تکمیل مجدد را برای محصولات پیکربندی کنید. به انبار > داده اصلی محصولات بروید، محصول را انتخاب کنید و قوانین سفارش مجدد را تنظیم کنید.
اقدامات خودکار: از ویژگی اقدامات خودکار در Odoo استفاده کنید تا زمانی که سطح سهام به زیر یک آستانه مشخص میرسد، ایمیلی را راهاندازی کنید. به تنظیمات > خودکار > عمل خودکار بروید و یک اقدام خودکار جدید برای مدل انتخاب سهام ایجاد کنید تا یک هشدار ایمیل ارسال کند.
3. سفارشی سازی Odoo Studio
اگر به یک سیستم اعلان سفارشی نیاز دارید، Odoo Studio می تواند برای ایجاد فیلدهای سفارشی و اقدامات خودکار استفاده شود.
اعلان سفارشی از طریق Odoo Studio:
فیلد سفارشی: برای بررسی سطح موجودی، یک فیلد سفارشی به فرم فاکتور اضافه کنید.
اقدام خودکار: یک اقدام خودکار ایجاد کنید که در صورت تایید فاکتور، یک ایمیل یا پیام داخلی ارسال می کند و حاوی مواردی است که موجودی ندارند.
4. ارتباط داخلی از طریق چتر
از ویژگی چتر در Odoo برای گذاشتن یادداشت های داخلی و ارسال پیام به کاربران یا گروه های خاص مانند تیم بازاریابی استفاده کنید.
استفاده از چتر برای اعلان ها:
یادداشت های سفارش/فاکتور فروش: هنگام ایجاد یا پردازش یک فاکتور، یادداشتی را در گفتگو اضافه کنید که وضعیت موجودی را نشان می دهد.
برچسب زدن به کاربران: کاربران مربوطه (به عنوان مثال، پرسنل بازاریابی) را در پیام چت برچسب بزنید تا مطمئن شوید اعلان دریافت می کنند.
5. Push Notifications و Mobile App
برای اعلانهای در حال حرکت، اپلیکیشن موبایل Odoo را میتوان برای ارسال اعلانهای فشار به کاربران پیکربندی کرد.
فعال کردن اعلانهای فشاری موبایل:
برنامه موبایل Odoo: اطمینان حاصل کنید که همه کاربران مربوطه برنامه تلفن همراه Odoo را روی دستگاه های خود نصب کرده اند.
تنظیمات اعلان فشاری: اعلانهای فشاری را در تنظیمات برنامه پیکربندی کنید تا کاربران را از بهروزرسانیهای مهم آگاه کند، مانند مواردی که در انبار موجود نیستند در طول صورتحساب.
6. داشبوردها و گزارش ها
داشبوردها و گزارشهایی ایجاد کنید که در زمان واقعی سطح سهام را مشاهده کنید و تیمهای بازاریابی و فروش بتوانند به آن دسترسی داشته باشند.
راه اندازی داشبوردها:
داشبورد سفارشی: از ویژگی داشبورد Odoo برای ایجاد یک داشبورد سفارشی که اطلاعات مهم سهام را برجسته می کند، استفاده کنید.
گزارشهای زمانبندیشده: گزارشهای موجودی منظم را برنامهریزی کنید تا از طریق ایمیل برای تیم بازاریابی ارسال شود، و مطمئن شوید که آنها قبل از گرفتن سفارش از سطح موجودی مطلع هستند.
7. یکپارچه سازی با ابزارهای ارتباط خارجی
Odoo را با ابزارهای ارتباطی خارجی مانند Slack یا Microsoft Teams ادغام کنید تا اعلانهای بلادرنگ را به تیمهای بازاریابی ارسال کنید.
مراحل ادغام:
یکپارچه سازی Odoo: از قابلیت های یکپارچه سازی Odoo برای ارتباط با ابزارهای ارتباطی استفاده کنید.
اعلانهای خودکار: گردشهای کاری خودکار را تنظیم کنید که در صورت تغییر سطح موجودی، اعلانها را به کانالهای خاصی در این ابزار ارسال میکنند.
مثال پیاده سازی
تنظیم خودکار ایمیل:
به تنظیمات > فنی > ایمیل > قالب ها بروید.
یک الگوی ایمیل جدید برای اطلاعیه های موجود در انبار ایجاد کنید.
به تنظیمات > فنی> اقدام خودکار بروید.
یک اقدام خودکار ایجاد کنید که وقتی سطح سهام به زیر یک آستانه میرسد، این الگوی ایمیل را فعال کند.
اطلاع رسانی چتر:
در یک سفارش فروش یا فاکتور، از ویژگی چتر برای تگ کردن @MarketingTeam استفاده کنید و آنها را از اقلام موجود در انبار مطلع کنید.
اطمینان حاصل کنید که همه کاربران مربوطه اعلانها را برای بهروزرسانیهای چت فعال کردهاند.
اعلانهای موبایل:
اطمینان حاصل کنید که همه اعضای تیم از برنامه تلفن همراه Odoo استفاده می کنند.
اعلانها را در تنظیمات برنامه تلفن همراه پیکربندی کنید تا هشدارهایی را برای بهروزرسانیهای مربوط به سهام دریافت کنید.
با پیروی از این مراحل، Odoo می تواند به طور موثر به کاربران، از جمله پرسنل بازاریابی پرمشغله، در مورد اقلام موجود در انبار در طول فرآیند صدور فاکتور اطلاع دهد و از ارتباط به موقع و جلوگیری از مشکلات احتمالی فروش جلوگیری کند