کنترل برای فاکتورها
1 پاسخ
در Odoo، برای کنترل دسترسی و محدود کردن تغییرات در فاکتورها، اسناد، و سایر فرمها، میتوانید از چندین روش استفاده کنید که این وابسته به نسخه و تنظیمات شخصی شما در Odoo است. در اینجا چندین راهنمایی کلی برای اعمال کنترل دسترسی به دادهها در Odoo آمده است:
- گروهها و دسترسیها: در Odoo، میتوانید کاربران را در گروهها دستهبندی کنید و سپس دسترسیها را بر اساس این گروهها تنظیم کنید. به عنوان مثال، میتوانید یک گروه "فروش"، "حسابداری" یا "مدیر" ایجاد کنید و سپس دسترسیهایی را برای هر گروه مشخص کنید که اعضای آن گروه مجاز به انجام آن عملیات خاص باشند.
- تنظیمات سطح دسترسی: در تنظیمات Odoo، میتوانید برای هر مدل دادهای (مانند فاکتورها، سندها، فرمها و غیره) سطح دسترسی را مشخص کنید. میتوانید تعیین کنید که کدام گروهها میتوانند این دادهها را مشاهده، ویرایش، حذف و یا تایید کنند.
- مدیریت فیلدها و ویرایش: برای هر فیلد در یک مدل دادهای، میتوانید تنظیمات ویرایش را کنترل کنید. مثلاً میتوانید فیلدهایی را به عنوان فقط خواندنی (readonly) تنظیم کنید تا کاربران نتوانند این فیلدها را ویرایش کنند.
- تنظیمات ویژه برای سندها: برای سندها و اسناد خاص، میتوانید تنظیمات و قواعد خاصی را تعریف کنید. به عنوان مثال، ممکن است برای یک نوع فاکتور یا سند خاص، تنها مدیران یا گروههای خاصی اجازه ویرایش داشته باشند و سایر کاربران نتوانند تغییری اعمال کنند.
- تنظیمات محدودیتها: Odoo امکاناتی برای تنظیم محدودیتها (constraints) برای فیلدها و مدلهای دادهای دارد. میتوانید برای مثال، محدودیتهایی برای فیلدهای مشخص تعریف کنید که کاربران نتوانند اطلاعات را به صورت نامناسب تغییر دهند.
با استفاده از این امکانات، میتوانید به صورت دقیق و مطمئن کنترل دسترسی و محدودیتهایی را برای کاربران Odoo تعریف کنید تا از انجام تغییرات نامناسب در فاکتورها، اسناد و سایر فرمها جلوگیری کنید. برای تنظیمات دقیقتر و مشاوره بیشتر، میتوانید به مستندات Odoo مراجعه کنید یا با تیم پشتیبانی Odoo تماس بگیرید.