امکان عطف برگه های امانت به عملیات خرید یا فروش در نرم افزار در اودوو به چه است؟
1 پاسخ
تبدیل تراکنش های کارت اعتباری به عملیات خرید یا فروش در Odoo را می توان از طریق ماژول ها و پیکربندی های مختلف یکپارچه به دست آورد. در اینجا یک راهنمای گام به گام برای کمک به تنظیم و مدیریت این فرآیند آورده شده است:
1. ماژول های لازم را نصب کنید
ماژول حسابداری: مطمئن شوید که ماژول حسابداری را نصب کرده اید، زیرا تمام تراکنش های مالی را انجام می دهد.
ماژول تجارت الکترونیک (اختیاری): اگر یک فروشگاه آنلاین دارید، ممکن است بخواهید ماژول تجارت الکترونیک را برای مدیریت فروش آنلاین نصب کنید.
2. گیرندگان پرداخت را تنظیم کنید
به: صورتحساب/حسابداری -> پیکربندی -> دریافت کنندگان پرداخت بروید.
ایجاد یا پیکربندی گیرنده پرداخت: یک گیرنده پرداخت جدید اضافه کنید یا یک موجود (مانند راه راه ، PayPal) را برای انجام تراکنشهای کارت اعتباری پیکربندی کنید.
ارائه دهنده: ارائه دهنده پرداخت را انتخاب کنید (به عنوان مثال، راه راه).
اعتبار: مدارک لازم را که توسط پردازشگر پرداخت ارائه شده است وارد کنید.
مجله: مجله ای را انتخاب کنید که این تراکنش ها در آن ثبت شوند.
کارمزد: هرگونه کارمزد تراکنش مرتبط با خریدار پرداخت را تنظیم کنید.
3. با ماژول های فروش یا خرید یکپارچه شوید
ماژول فروش:
ایجاد سفارشات فروش: به قسمت فروش -> سفارشات -> ایجاد بروید. مشخصات سفارش فروش خود را وارد کنید.
پرداخت: هنگام تأیید سفارش فروش، می توانید روش پرداخت را به عنوان گیرنده پرداخت پیکربندی شده انتخاب کنید. این کار پرداخت کارت اعتباری را پردازش می کند.
ماژول خرید:
ایجاد سفارشات خرید: به خرید-> سفارشات -> ایجاد بروید. مشخصات سفارش خرید خود را وارد کنید.
پرداخت: هنگام پردازش صورتحساب فروشنده، میتوانید پرداخت را با استفاده از گیرنده پرداخت پیکربندی شده ثبت کنید، که منعکس کننده پرداخت کارت اعتباری است.
4. پرداخت ها را پردازش کنید
پرداخت های مشتری:
هنگامی که یک مشتری سفارشی می دهد و انتخاب می کند که با کارت اعتباری پرداخت کند، تراکنش از طریق گیرنده پرداخت پیکربندی شده پردازش می شود.
سپس پرداخت در ژورنال مشخص شده ثبت می شود و سفارش فروش به عنوان پرداخت شده علامت گذاری می شود.
پرداخت های فروشنده:
برای پرداختهای فروشنده با استفاده از کارت اعتباری، پرداخت را در ماژول حسابداری در صورتحساب فروشنده مربوطه ثبت کنید.
روش پرداخت (کارت اعتباری) و گیرنده پرداخت پیکربندی شده را انتخاب کنید.
5. تطبیق معاملات
تسویه حساب بانکی:
به صورتحساب/حسابداری -> تطبیق بروید.
صورتحساب بانکی را با تراکنشهای کارت اعتباری ثبتشده تطبیق دهید تا مطمئن شوید که تمام پرداختها بهطور دقیق محاسبه میشوند.
6. گزارش و تجزیه و تحلیل
ایجاد گزارش: از ویژگی های گزارش دهی در ماژول حسابداری برای تولید گزارش های مالی، پیگیری روند فروش و خرید و تجزیه و تحلیل اثربخشی استفاده از پرداخت های کارت اعتباری استفاده کنید.
نکات اضافی
یادآوری پرداخت خودکار: یادآورهای پرداخت خودکار را برای مشتریان با فاکتورهای معلق تنظیم کنید تا فرآیند جمع آوری را ساده کنید.
هزینه های نظارت: به طور منظم کارمزدهای دریافت کننده پرداخت را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آنها به طور دقیق ثبت و مدیریت می شوند.
با دنبال کردن این مراحل، میتوانید تراکنشهای کارت اعتباری را به طور موثر به عملیات خرید و فروش در Odoo تبدیل کنید و از یک فرآیند مدیریت مالی روان و یکپارچه اطمینان حاصل کنید.