CRM چه تاثیری در میزان فروش شرکت دارد ؟
1 پاسخ
CRM میتواند یک مدیریت کاملی روی فروشنده های شرکت به مدیریت بدهد که با این مدیریت میتوان میزان فروش را افزایش داد . در نزم افزار CRM تمام فرصتهای فروش و تمام سرنخ هایی که برای شرکت ایجاد میشود ثبت میشود . و برای اجرا و دنبال کردن این سرنخ ها آنها را در چندین مرحله قرار میدهد تا هم مدیریت و هم فروشنده ها بتوانند آنها را دنبال کرده تا فرصتهای فروش و سرنخ ها را به فروش تبدیل کرده و میزان فروش شرکت را از این طریق افزایش دهند .
علاوه بر این مدیریت نیز میتواند این فرآیند را ببیند و در صورت شکست مذاکره فروش دلیل این شکست را بررسی کند و ایرادات مذاکره را مشخص کند تا در بقیه مذاکرات شکستی رخ ندهد .
با این CRM میتوان تمام فروشهایی که فروشندگان انجام داده اند را بررسی کرد و گزارش تهیه کرد و دید که کدام فروشنده چه جنسی را فروخته و چه جنسی را نفروخته و از هر جنس چه تعداد فروخته کدام کمتر بوده و کدام بیشتر بوده به این ترتیب میتوان فروشنده ها را نیز در میزان فروششون کنترل کرد .
نارضایتی مشتری بعد از عمل فروش اتفاق می افتد که مشتری محصولی را دریافت و استفاده کرده و در طول استفاده از محصول ممکن است باعث نارضایتی مشتری شود برای اینکه بتوان به نارضایتی مشتری پی برد میتوان به روشهای مختلفی این کار را انجام داد میتوان مثلا فروشندهها به مشتری تماس گرفته و میزان رضایت مشتری را بخواهند یا میتوان در سایت یک فرم ارتباط با شرکت گذاشت تا نظرات و پشنهادات خود را برای شرکت ارسال کنند که بعد توسط شرکت پیگیری شود و طبق سیاست شرکت مراتبط جهت رضایت مشتری طی شده و مشتری ناراضی تبدیل به مشتری راضی شود .